Hittar din position
Snart klart
Laddar recensioner
Snart klart
Allt om Stockholm
Din bästa Stockholmsguide
ANNONS

Björn Ulvaeus vill återskapa Hasselbackens storhetsdagar

Hasselbacken.
Nu vill Pop House-gruppen återskapa Hasselbackens storhetstid.

Pop House-gruppen, med Björn Ulvaeus och Conni Jonsson i spetsen, har köpt upp både Hotell Hasselbackens verksamhet och fastighet.
Nu avslöjar Abba-stjärnan sina planer för Djurgården som nöjesdestination.

ANNONS

– Vi vill bidra till att göra Djurgården till en av världens främsta destinationer för musik, kultur och hotellupplevelser, säger Björn Ulvaeus, en av Pop House-gruppens huvudägare, i en kommentar.

Efter en rekommendation från staden ska man nu lägga krut på Hasselbacken. 

Från Bellmans dagar, ända fram till 1970-talet var det ett av Stockholms mest välbesökta nöjesetablissemang. Under glansdagarna fanns bland annat Moriska paviljongen, en kringbyggd terrass och musikscen nedanför Hasselbackens huvudbyggnad.

Nu vill Pop House-gruppen återskapa Hasselbackens storhetstid.

– Att få Hasselbacken att leva som nöjesdestination igen är en stor pusselbit i utvecklingen och förvaltningen av Djurgårdens kulturarv. Vi stolta över att vara en del av Djurgårdens utveckling, säger Björn Ulvaeus.

Förhoppningen är att nya Hasselbacken tillsammans med Cirkus, Pop House Hotel och Abba The Museum ska locka besökare till Djurgården året runt.

Hasselbacken, Hazeliusbacken, Stockholm, Sverige